مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 12:352023-11-14بين الملل

نشست ریاض؛ بهانه ای برای ترسیم گام های رو به جلو با مصر و عربستان


نشست ریاض با وجود تمام اهداف پیدا و پنهانش، برای ایران حکم یک تیر و چند نشان را داشت؛ اولا در این نشست رییس جمهور کشورمان 10 پیشنهاد برای فیصله جنگ در غزه ارائه داد که بخش زیادی از آن در بیانیه پایانی نشست آمده بود و دوما نشست ریاض بهانه ای شد برای دیدارهای .

- ایسنا/خراسان رضوی نشست ریاض با وجود تمام اهداف پیدا و پنهانش، برای ایران حکم یک تیر و چند نشان را داشت؛ اولا در این نشست رییس جمهور کشورمان 10 پیشنهاد برای فیصله جنگ در غزه ارائه داد که بخش زیادی از آن در بیانیه پایانی نشست آمده بود و دوما نشست ریاض بهانه ای شد برای دیدارهای دوجانبه ای که در چند سال اخیر بی سابقه بود.

  در حاشیه این نشست، رییسی دیدارهایی با السیسی رییس جمهور مصر و بن سلمان ولیعهد عربستان داشت که به نوع خود آغازی برای تحولی بزرگ به شمار می رفت.

در واقع نشست ریاض بهانه ای شد که پس از 11 سال رییس جمهور پا در خاک ریاض بگذارد، برای نخستین بار در عربستان و در کنار ولیعهد این کشور در یک قاب دیده شود و مسیر گام های رو به جلوی بعدی را ترسیم کند.

بسیاری از تحلیلگران روابط بین الملل بر این باور هستند که این دیدار اگرچه کوتاه بود، اما نقطه عطفی در روابط تهران و ریاض به شمار خواهد رفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست ریاض؛ بهانه ای برای ترسیم گام های رو به جلو با مصر و عربستان

نشست ریاض؛ بهانه ای برای ترسیم گام های رو به جلو با مصر و عربستان